Guldet blev till (katt)sand

Efter två dagar ser jag problemen med katt. Kissen är typ helt hemmastadd men vi är kanske inte de kattmänniskorna vi tror oss vara.

Min största fasa är givetvis håren. En massa hår överallt, som om det inte vore nog med 2/3 långhåriga jäntor i samma hushåll. Nu är det ju inte håren som gör sig märkvärdiga, utan alla prylar som ligger omkring. Mitt rum jämfördes nyligen med en teaters backstage, vilket kanske säger något om den rådande situationen. Himmelriket för en nyfiken kisse! Det finns en massa risker som bara väntar på att kastas omkull och rivas sönder. Nu kanske jag ångrar att vi byggt en högst instabil hylla av papplådor…

Men inte orkar man ju vara sur på den livs levande mysvarelsen heller. Jag försökte ta en kaveribild med den, för att skryta med mitt hemmamys (för sånt gör man), men det blev… mindre lyckat.
altalt
altalt
Kanske den här katten ändå hatar mig, som alla andra? Den bygger upp ett falskt förtroende bara för att börja riva sönder goserelationen med ett rått mjau.

En sak är i alla fall säker, den dagen jag skapar ett album enbart med kattbilder är det kört. Sparka till mig innan det händer, för det är redan på god väg!

Guldet blev till (katt)sand

4 reaktioner på ”Guldet blev till (katt)sand

  1. Ileea skriver:

    Kata, du ska inte vara så misstänksam mot katten! Det är förskräckligt svårt att hata dig, vet du. Men jag förstår din fasa med katthåren. Om katten absolut inte kan hålla sig ifrån papper och trassel i ditt rum, kanske ditt rum får bli förbjuden zon för kissen i fråga?

  2. Fingerbang skriver:

    jag har ett sånt album. :D Och för tio år sedan avskydde jag katter. Nu har jag kommit fram till att jag inte alls är en hundmänniska som jag trodde, och att katter is the shit! :D ..men min Nisse fäller int emycket hår, jag väntar fortfarande på att jag ska ha katthår överallt men än har det inte hänt på nio månader.

  3. kata747 skriver:

    Ileea Jag blir alltid överdrivet cynisk! Det jag egentligen vill säga är väl att jag borde städa och tömma mitt rum, så katten kan stanna hos oss… för jag är redan helt såld! *purr*

    Fingerbang Jag är tydligen väldigt lättmanipulerad, för jag hittar helt nya sidor i mig själv :-D Och det där med håren, jag har inte märkt något ännu, men vi har också en så väldigt stor lägenhet så de försvinner väl i mängden. Hehe. Just nu är det en väldigt lockande nedförsbacke till kattägarlifvet!

Kommentera

