Provocerande kollektivliv

Jag bor i ett tre personers kollektiv. Det är lätt den bästa boendeformen jag upplevt hittills, åtminstone i den här kombinationen. Vi är alla väldigt olika, men pusselbitarna passar ihop i alla fall i några viktiga sfärer, så det fungerar vansinnigt bra.
Ibland är det ändå svårt att få tre musiksmaker att gå ihop. Att stänga dörrar känns ju bara dumt, så det måste kompromissas en hel del, speciellt när en av oss är musiker. Live stråkharpa och Broder Daniel från CD passar inte så bra ihop, konstigt nog. Min nödlösning brukar vara hörlurar, givetvis, men när man verkligen måste koncentrera sig på att skriva något, så måste musiken överröstas även i hörlurarna. Musik på hög volym förvirrar min tankspridda hjärna ytterligare, vilket ofta slutar med att jag skippar skriveriet och står i köket och diskar med musik i öronen. Musik är bra inspiration i hemmet, men i goda doser på lagom volym.
Så vad ska jag lyssna på när jag diskar nu då? Min högsta önskan är att få en personlig mixtape (på c-kassett), som jag kan lyssna på i en Walkman, medan jag diskar.

Fast egentligen skulle jag ju skriva mina skolarbeten, och kanske inte alls lyssna på musik.

Provocerande kollektivliv

2 reaktioner på ”Provocerande kollektivliv

  1. Hahaha! Jag hade glömt det prrrrovocerrrande kollektivet! Jag har aldrig gjort blandkassetter tidigare, men skulle gärna göra dig ett personligt blandband, om jag bara hade en kassettspelare…

    1. Det provocerande kollektivet är alltid lika kul att hitta tillbaka till!
      Blandband.. ja, det är ju en fråga om format bara, egentligen. C-kassett vore nice, men man kan inte vara kräsen! Allt går nog ganska bra, utom minidisc och diskett. ;-)

Kommentera

