Ett nytt liv

Okej, kör.

Jag tänker börja om. Med lifvet. Stuva om i det, till att börja med.

Detta sagda liv tar fart senast nästa vecka, gärna innan det. Omändringen innefattar en strävan mot god fysisk hälsa, vilket även skall evolvera till god psykisk hälsa. Och tvärtom. Strategin är inte utarbetad än, huvudfokusen ligger främst på orden MÅ BRA. Jag känner att Anne Hietanen kan vara en god inspirationskälla. Eller också Kikki Danielsson, som jag nyligen börjat följa på Twitter. En sannerligen underhållande, helt vanlig kvinna. Anne är inte vanlig, hon är en superkvinna som utstrålar bra saker. Sen klär hon det i vanlighetens charm. Det tror jag i alla fall.

Eftersom jag också är en ganska vanlig kvinna med smärtsamt sparade femcentare i börsen, vänder jag nosen mot billighetens motionsnäste, nämligen simhallen. Vattenjoggning och asfaltlunkande är väl en fin kombination! Där ska det börja. Nu kör vi bara.

Ett nytt liv

5 reaktioner på ”Ett nytt liv

  1. … Borde också. Var ungefär en livstid sen jag tränade sist. Om det inte var för att jag a) är för fattig för att äta och b) inte kan laga mat, så hade jag antagligen varit tjock by now med den motionsnivån jag har…

  2. En bättre livsstil är ju alltid en bra början !
    Lycka till med det ! Anna Skipper är också en bra person att ”följa efter” för bra tips om välmående. Hon är faktiskt en kostexpert ! se mer på hennes hemsida: http://www.annaskipper.se/

    -> Lycka till !

Kommentera

