Ett dike i ansiktet

I svärmen av allt självhat (yes, it’s back!) och utseendeångest tänkte jag att fan, idag är det lördag och kanske jag verkligen ska sluta tänka så mycket. Jag utger mig ändå för att vara ganska lugn och sansad. Jordnära. Vem tänker på kroppsfett om man är en cool typ?

Men så ser jag den. Den negativa jonen. Partypoopern.

Jag är 23 år gammal och har rynkor under ögonen. Förstör min dag och etsar sig djupare i min egocentrerade fixering. Vi kommer aldrig vara överens.

Så applicerar jag lite glitter i ögonbrynen och drar på mig något halvgalet mönsterinferno. Nu är det fan lördag.

Ett dike i ansiktet

2 reaktioner på ”Ett dike i ansiktet

  1. Jaa du. När jag var 23 hade jag redan en rynka mellan ögonen. Alla kvinnor i morsans släkt har haft en likadan rynka. Du kan gissa om jag förbannat den rynkan ! Numera har jag gett upp och medger att den rynkan ger mig ett ”intellektuellt ” utseende ! HIHI

  2. Ha! I grund och botten är ju rynkor karaktärsgivande, absolut, men förknippas förstås alltid med åldrande. Du har rätt i att se det som ett intellektuellt drag!
    Jag har haft rynkor under ögonen under hela mitt halvvuxna liv, men nu har det kommit ett par till under de gamla! Man får ju en kris för mindre :-D

Kommentera

