Bloggen.

Bloggen är död, säger de.
Bloggen var het typ 2006, säger de.
Vem orkar blogga då det finns Twitter, säger de.

Ja, vem orkar argumentera längre än en mening längre? Eller den stora frågan lyder väl, vem orkar läsa den längre argumentationen längre? Jag personligen orkar knappt något längre. Mitt huvud är så sprängfyllt med åsikter, intryck, juupaseipäs, sanningar och lögner större än livet. Jag orkar inte ta in något mer än 140 tecken åt gången, sen blir man matt som en överkörd daggmask. Jag orkar inte läsa kurslitteratur, för att inte tala om skönlitteratur eller tidskrifter jag tidigare vurmat för. Orkar inte gå på tre evenemang varje kväll, trots att det förväntas av mig. Orkar inte. Något.

Kanske därför har min blogglusta tagit slut, för att sinnet nått sin pik. (Och för att Twitter.) Nu tänker jag dra ett streck över denna överprestation, och återgå till mitt vanliga jag. Mitt vanliga, mellantråkiga vardagsbloggjag. Här är jag. Osminkad, ofokuserad, utmattad och trött på livet.
_MG_1312_

Vem orkar göra något ordentligt längre, säger hon.

Bloggen.

5 reaktioner på ”Bloggen.

  1. Man behöver ju inte vara pigg, fräsch, vacker och intressant 24 timmar i dygnet. Det finns nog ingen som kan vara det heller. Prestationsångest är från helvetet, det är nog bäst att bara vara den man är även när man är helt slut, luktar svett, känner sig ful och tom i bollen.

    Även på sin blogg.

    1. Ord, Henrik! Mycket sant och mycket eftersträvansvärt. Allra helst är jag väl mitt unika sunksjälv, för det är just jag bra på. I alla situationer.

      Utom kanske på arbetsintervjuer.
      Annars alltid.

  2. Härligt att ha dig på bloggen och få läsa dina åsikter igen !
    Jag HATAR Twitter och kommer aldrig att fatta meningen med det hela. All text är ju liksom helt mysko. Ingen skoj alls med Twitter, men bloggar däremot..

    1. Vad roligt att höra! Jag ÄLSKAR Twitter, och du kommer säkert fatta om du vill ;-) Jag övertygades om mediet under en föreläsning om PR för musiker, ledd av en fantastisk kvinna som heter Ariel Hyatt.

Kommentera

