Oktoberonsdag, I wish

Nu har jag alldeles för många djupt personliga issues att fundera på som jag inte kan vika ut med – istället kan jag vika ut mig med mina triviala, vardagliga problem som sen igen stöttar dessa större issues så de verkligen känns svåra. Så! Dagens problem:

Jag har inga allergier, alls. Skönt. Men i år är jag plötsligt hyperkänslig mot och mottaglig för myggor. Vanliga (?) finska myggor som susar omkring under sommarmånaderna. Tänkte jag. Nu är det ju fan inte sommar, men på en natt har jag fått 24 nya myggbett på kroppen. 24! Innan jag kröp till kojs klämde jag livet ur två myggor och såg endast en susa kvar i rummet. Låt gå, den stryker säkert med inom kort, tänkte jag naivt. Så en ensam stackare har lyckats penetrera min hud 24 gånger. Hoppas den sprack till döds, tänkte jag. MEN NEJ, följande natt när jag klätt mig långärmat och långbent har jag ändå fått ett nytt bett. På kinden.

”Men några myggbett hit eller dit, been there done that”, NEJ! Jag får tre gånger större och jobbigare utslag än normalt, som blir till enorma utslag när jag inte kan sluta skrapa. Jag kan inte koncentrera mig på någonting, då hela kroppen fullkomligen skakar av denna till synes allergiska reaktion. I någon timme klarar jag kanske att styra fokusen på något annat, sen är det förlorat igen. Den gångna sommaren var ett enda helvete, och det finns flera ärr som bevisar det. Jag kom mig aldrig till någon läkare, trots farmaceuters rekommendationer, för sköterskorna ville aldrig förpassa mig vidare. ”Lilla vän det där är ingenting”. Jag blir galen.

Oktoberonsdag, I wish

3 reaktioner på ”Oktoberonsdag, I wish

Kommentera

