Fail quickly and cheaply*

Klockan är alldeles-för-sent och jag konstaterar hetsigt suckande att jag är så förbaskat skoltrött. Trots att jag ligger långt efter alla andra, trots att jag redan fasade för indraget studiestöd, trots att lärarna försäkrar oss med en handviftning att det inte är för mycket arbete, trots allt detta är jag totalt nerkörd igen och orkar knappt finnas till. I detta nu plöjer jag genom texter om empatiska designprocesser och human centered design thinking, ackompanjerat med hetsig ADHD-musik á la Aavikko och Zappas Frank. Det går riktigt, riktigt dåligt kan jag meddela.

Jag har en känsla av att min skoltrötthet aldrig riktigt tonas ner, jag bara glömmer bort den och stuvar den under mattan emellanåt. Egentligen ligger den där hela tiden och växer, bultar och infekterar till slut hela mattan till en enorm, värkande finne. Sen pamar den igen, och allt barkar åt helvete som sig bör. Den onda cirkeln är jävligt hårt tillsluten. Innerst inne är jag nog gjord för att sporadiskt arbeta hårt, och däremellan vara inlagd på nån avdelning och måla med kritor.

* Rubriken stulen från ett av dokumenten jag pinar mig igenom, passar ypperligt ihop med artikeln jag läste idag. Jag känner mig träffad och stupad, ty jag är nog en enorm belastning för de högskolor jag har och har haft att göra med. SORI.

Fail quickly and cheaply*

5 reaktioner på ”Fail quickly and cheaply*

  1. Meningen ”Innerst inne är jag nog gjord för att sporadiskt arbeta hårt, och däremellan vara inlagd på nån avdelning och måla med kritor.” fick mig att skratta och sedan fastnade skrattet i halsen, för det är ju riktigt sorgligt.

    Jag tänker på vad Emilie Autumn sjunger: ”If I’m ging down, then I’m going down good.”

    Fast det är ju inte upplyftande, det heller.

    Jag känner igen det där med att hysteristudera till hysterimusik.

    Inte har jag något vettigt att säga. ”Du borde ta det mer lugnt och sluta sopa saker under mattan” är ju inte produktivt på nåt sätt. Det är sånt man säger, men det är svårt att göra.

    Jag önskar du vinner fyra miljoner på lotto och aldrig behöver oroa dig för studiestöd, men har råd att gå på de kulturevenemang som uppriktigt intresserar dig. Kärlek åt dig.

    1. Jag gillar den meningen själv också, kanske just därför. Den är bra. Lottovinsten skulle sitta SOM HANDEN I HANDSKEN men så lottar jag ju aldrig heller..
      Kärlek right back at ya!

  2. Jag känner med dig ! Är själv oerhört skoltrött och är nu dömd att göra alla uppgifter hemma pga att lärarna inte räcker till åt oss vuxenstuderande !

    1. Arrrrgh man blir så frustrerat ledsen. Jag föredrar att göra uppgifter hemma framom att skriva tenter i skolan, men sen igen… jobbigt hur man än vänder på det. Kämpa på!

Kommentera

