Död zon

Vaknade något utvilad, med insikten om att man faktiskt är helt jävla ledig hela dagen. Jag drack så mycket vin igår att hela kroppen är totalt uttorkad och förtvinad, bara skriker efter vatten. Mina roomies är inte hemma, det är helt tyst och stilla. Ändå hördes det något dunkande, var det bara i mitt huvud? Gick in i kämppisens rum och hör att grannarna ovanför faktistk blastar techno för fullt. Klockan är tolv, och snön faller utanför. Helt vanlig självständighetsdag, dagen då man yrar planlöst omkring och är totalförstörd för att affären är stängd. Borde kanske joina technofesten där uppe, för jag vet fan inte vad jag ska hitta på idag.

Utsikt
Utsikt

 

 

Död zon

5 reaktioner på ”Död zon

  1. Vad man ska hitta på när man har krabbis/är bakis? (har fortfarande svårt att bestämma mig för vilket uttryck jag gillar bäst)

    * Ligga på sängen och kolla tv-serier på datorn
    * Äta fet mat
    * Ha sex om partner finns tillgänglig (skönare sex finns inte, varför har naturen gjort så man vill ha sex dagen efter, när man ligger hemma i sin säng ensam och alla brudar från krogen i går kväll är borta…?) :D
    * Bada bastu (krapulakiller numer one tillsammans med punkt nummer två)
    * sova
    * Om man känner sig relativt pigg: powerwalk med favoritmusik i öronen. Jag har känt mig som kung ibland under krabbispowermusicwalks. Går dock ej om man inte kommer ur sängen…
    * Om inget annat funkar och man inte jobbar nästa dag kan man alltid vadå? Jo, ta en drink! För det är som Jörn Donner en gång sade: bakfylla kan inte undvikas, men den kan uppskjutas.

    1. BRA TIPS Lustis! Jag gjorde mest punkt ett… det blev inte ens fet mat, trots att jag bor vägg i vägg med en pizzeria. Mycket sent tog jag en drink också :-D Men allt det där stämmer, mycket bra.

Kommentera

