Morgonstund.

Det är lördag morgon och jag har ingen tid att passa. Just en sån morgon som man absolut inte borde vakna den här tiden. Vaknade av hunger och smärta, märkliga drömmar och en klump i halsen. I en av drömmarna var jag på jobbet, stressar och obsessar alltså i sömnen. Plötsligt var det sommar och jobbet tog slut. Jag frös, och yllekoftan jag på riktigt också köpte igår hängde uppe i ett träd, för högt upp för att jag skulle nå den. Hjälplösheten var löjlig. Känner mig löjlig.

Här ligger man då, redo för att vila bort stressen, men den vägrar försvinna.

Morgonstund.

3 reaktioner på ”Morgonstund.

Kommentera

