Håll ej till godo.

Bläddrar i bloggarkivet och det ser ju förfärligt ut. Alla länkar är sönder, alla bilder fellänkade, fult fult fult. Usch aj ändå. Fick dock inspiration till såväl giffar som nya skivrecensioner, nu jävlar. I detta inlägg ämnar jag trots allt fylla i en (o)hederlig och hemsk lista, för det har jag inte sysslat med på evigheter (OCH givetvis för att klockan är tidig morgon, det är den enda tiden för dylikt).

1. Var är din mobiltelefon?
Här bredvid mitt feeejs.

2. Var är din andra hälft?
Eeeh nä. Den hälften har inte äntrat mitt liv ännu, ni får nöja er med den sämre.

3. Ditt hår?
Flott, stundvis fett, ofärgat och fast i en knut. Överallt, trots detta.
photo (1)

4. Ditt humör?
I det sämsta laget. Tar hem bitterfittepriset även denna dag, detta veckoslut, denna höst. H: Bitter kärring_4ever.

5. Din dagsplan?
För många timmar sedan tänkte jag att damn, borde ta en morgontur till simhallen imorgon. ”Imorgon” tänkte jag är ungefär om fyra timmar, så jag tippar på snoozande och en panna kaffe istället. Hela dagen.

6. Det bästa du vet?
Att inte ha någonting jag måste göra. Det är verkligen det bästa. Samt att känna sig utvilad och glad samtidigt, i gott sällskap.

7. Din dröm i natt?
Mångfacetterat och frustrerande.

8. Ditt livsmål?
Mitt LIVSMÅL? HAHAHA. Få en examen och kunna betala hyra själv (men inte med ett städjobb), that’s about it. Annars spelar inget riktigt någon roll alls i nuläget. Det är mycket osannolikt att något skulle gå speciellt bra, så hellre har jag inga målsättningar alls. BITTERHETEN, känner ni den?

9. Rummet du är i?
Mitt eget rum. Är världssämst på att uppskatta, men kanske 10 kvadratmeter stort. Fyllt med värdelösa prylar och skit. Finns inga skåp så allt ligger omkring och hänger i sunkiga högar. Kläderna hänger på en rekki. Just nu dräller mina färgburkar och penslar på golvet. Jag stöter på silverfiskar i detta rum nu som då, oh the joy!

10. Din hobby?
Måla planlöst. Köpa skivor. Lyssna på sagda skivor, alldeles för högt. Laga mat. Ful-photoshoppa planlöst (och resultatlöst) tills jag får en livskris. Ungefär som inatt.
livskris

11. Din skräck?
Att någon snart upptäcker att jag inte alls kommer bli någon kulturproducent, att det var ett missförstånd från början och att det nog aldrig blir något av någonting. Att jag rycks bort från min tillvaro och förvisas till, surprise, ett städjobb för det är det enda jag duger till. Yadayada. Ytterligare att min splittrade familj försvinner, går bort, lämnar mig.

12. Var vill du vara om sex år?
MITT I SEX – nånej. Jag vill vara ekonomiskt oberoende av staten. Är det en utopi? Blev ruskigt sugen på fisksoppa nu när jag tänkte på staten. Vad är mitt problem egentligen?

13. Var var du igår kväll?
Igår? När var igår? Jag kan berätta att på fredag var jag en hel del hemma och drack kaffe. Sen drack jag mer kaffe på FAZER’S. Sen drack jag vin och skumppa och vin på jobbet. Sen gick jag hem i den mörka midnatten.

14. Vad är du inte?
Jag är inte framgångsrik. Det är jag absolut inte alls. INGEN SARKASM. Är på riktigt en loser.

15. Vad önskar du dig?
Ett lite framgångsrikare livsskede. En gnutta aptit och livslust.

Håll ej till godo.

Kommentera

