”Söndagsmåndag”

Efter världens deppigaste veckoslut skulle jag avsluta den med att ”bara gå och äta”. Resulterade i väldigt mycket vin, livsomvälvande bra diskussioner och en helkväll med restaurangpersonalen. Vaknade bredvid min vän i morse, det var mörkt, jag hade på mig en tröja med texten ”Retardation ruling the nation”, och jag genomlider fortfarande ett fysiskt plågsamt tillstånd. Tror ändå att det var värt dagens plåga, många gånger om!

smet
Snart på min vägg! Blev inspirerad av fejset och smetade ut konstnärens fejs på samma gång.

Som tur åthjälptes den plågsamma dagen med att underbara Miilo skänkte sin överblivna mat till mig, W bjöd på kaffe och jag upplevde materiell shoppinglycka. Dessutom har jag fått ett stycke konstverk i tidig julklapp. Vandrade omkring på gårdagens eskapader med detta verk under armen, vilket var helt klart en bra isbrytare. Är så dålig på att mingla med strangers, denna klapp räddade många interactions.

Sandro har förresten helt sjukt bra mat. Priset är lite i överkant, men i slutändan värt pengarna. Jag åt seitan, mest för att jag aldrig smakat på annan seitan än den jag lagat själv (oftast i juletider). Jag har lagat seitanstek och seitan”bitar”, i den här rätten var det tunna strimlor. Det kändes lite som att äta kebab, fast ändå inte. Skrämmande. Mycket smaker, stor portion och alldeles alldeles ljuvligt.

Slutligen en fantastisk dag. Jag är omgiven av fantastiska människor (för det mesta).

”Söndagsmåndag”

Kommentera

