Chilli chilli

Det Nya Året skålades in med den vidrigaste skumppan i mannaminne. Samtliga som smakade (tio pers) fick omedelbara kräkreflexer. Måste vara ett riktigt asigt omen för de kommande 12 månaderna.

Årets första dag (även första dagen på vegan-januari, sägs det) tillbringades hos mommo (fast inte min egen) och på Kotipizza. Det var inte alls veganska måltider på dessa platser, så än en gång börjar det illa.

Under årets andra dag har jag enbart ätit riskakor och nachos, men det blev inte heller riktigt veganskt. Fan. Sen fick jag köra bil första gången sen augusti (!!) i sammanlagt 10 minuter, och krama hela TRE (3) personer! Rekord! Har jag sagt att kramar är typ det bästa jag vet? (Om det är en bra typ alltså. Vidriga typer får bara krama ur sig allt bajs och elände i en bio-plastpåse och kasta den åt helvete – HELVETE. Sen först får man krama mig.)

Imorgon åker jag äntligen tillbaka till hufvudstadsregionen, till mitt eländesrum och mina efterlängtade silverfiskar. Eeeh. Ja, och så bor det ju ganska många bra typer i den regionen, som man kanske kan krama. För övrigt är utsikten för 2014 fylld av en enda pissig dimma.

PS. Krama är nästan som karma. Sammanträffande? I THINK NOT. End of svammel. DS.

Chilli chilli

12 reaktioner på ”Chilli chilli

  1. I like your svammel. Och håller helt med om kramar. Kramar är bäst.

    2014 kommer också bli bäst. En eventuell sugit nyårsafton är bara undantaget som bevisar regeln, piste!

    1. Nyårsaftonen var annars riktigt kul, bortsett från det onda tecknet från skumvinet :-D Ändå tror jag inte alls på det kommande året. Virtuella omfamningar dit till andra sidan klotet, min kära!

      1. Jag tror att 2014 mest behöver lite uppmuntran och påhejande, så kommer det att bli hur bra som helst! :-)

  2. Hannele skriver:

    Vafaaaan är den här helvetes vegangrejen för någonting? Får stockade blodkärl av blotta tanken på att inte äta någonting av näringsvärdesnytta under en hel månad. Rena rama fåneriet! /end rant
    Om jag kommer över i början av februari så kan vi kramas en massa ^-^

    1. Jag vet inte på vems initiativ vegankampanjen har startats, men jag har lite svårt att följa med. Även om jag faktiskt vill! Suddig början på året. Kanske jag gör ett nytt försök! Kom och kramas du bara!

  3. Sån besvikelse med äcklig skumpa. Stod på Alko precis innan de stängde på nyårsafton och insåg att jag inte vet något alls om vad som är gott. Jag dricker det mesta liksom, men vad är verkligen _gott_? Slutade med att jag köpte samma som mannen bredvid, hehe :D Visade sig vara helt okay.

    1. Jamen visst är det förbaskat svårt! Jag tyckte mig vara klok och köpte endast Laitilan ”skumppa” på burk, som egentligen är cider, pga ville ta det lilla lugna. Men nej, så kommer far och trycker en butelj i handen på mig, för ”nog måst du ju fåå skåål i naa”. Visade sig vara gammalt och jäst, eller nåt vedervärdigt hade hänt åtminstone. Dela gärna med dig om den lyckade skumppan! Jag gillar vanligtvis cava sådär, men också den sötare passionsskumppan NVY (? gul flaska) är nice.

      1. Jag brukar faktiskt gilla sådana som är lite sötare, kommer tyvärr inte ihåg vad det var för något jag drack senast, men helt okay var den alltså

  4. Sötaste Kati, dig kunde jag krama fast varje dag och hela tiden! Väntar på att komma tillbaka till HKI, ikväll styr jag kosan ditåt!

    Skall vi ta en ikeadag någon dag och sedan pynja och göra fint i ditt rum, så det inte känns så eländigt? Jag kan hjälpa :) puss! vi ses snart!

    1. Jeee!! Äntligen!!

      Vi kan definitivt ta en IKEA-dag (alternativt Kierrätyskeskus-dag eller motsvarande), jag tror jag behöver all hjälp som finns tillgänglig. KÄRLEK <3

Kommentera

