BD*

Insikten, att jag fyller år om en vecka. IGEN? Måste jag uppmärksamma detta? Okej lite roligt vore det väl att hänga med kära människor, men vadå hur? Förväntas det något (knappelunda)? Måste jag anstränga mig? Måste jag med eftertanke VÄLJA vilka dessa är? Svårt, svårt. Jag är ju trots allt av ringa ålder, HÖHÖ, och kan inte förväntas uppträda vuxet, så skruva det. Här är min önskelista som alla mogna människor gör:

1. Alla bra skivor som finns. Du hörde mig, alla.

2. Extreme makeover i mitt rum. Helst kunde det där prutthurtiga tv-teamet från Staterna dra sig till Hellstinky och göra något sånt här:

till det här:

Okej inte ens jag är så där techno. Men ni fattar drillen, mindre auktion av dödsbo, mer Sparta.

3. Värme, i alla tänkbara former. Varmvattenflaskor, thermotäcken, yllestrumpor, tofflor, bastuvistelser, vattenånga på burk, omfamningar, en varmluftspust från ugnen, fotmassage, varma mackor, rykande kaffepannor YOU NAME IT. Allt som genererar denna fantastiska känsla! Fryser som fan trots plusgrader, så det kommer ju bara bli värre hädanefter.

4. Läkartider av diverse slag (se inlägg nedan). Gärna någon som betalar dessa också. Alternativt grooming, behandlingar, massage och sånt lyxgullegull. Det närmaste jag kommer grooming är att besöka en simhall, för att plaska i uttorkande klorvatten och jogga omkring lite så kroppen skrumpnar, så jag ska komma ihåg att smörja min lekamen. Det gör jag aldrig annars. Stackars kroppen.

5. Prenumerationer på alla bra tidningar jag aldrig hinner läsa. Ny Tid, HS, Suomen Kuvalehti, BON, HBL, Geo, Kors&Tvärs, Allers… HAHAHAH. Jag är helt seriös.

6. Konsert- och festivalbiljetter till tusen. PLUS SÄLLSKAP.

DSCN3276
Jag och A väntar på att Francis ska börja. Vasa, 2008?
Reggie fucking Watts och Joh. Kärlek. Helsingfors 2012.
IMG_0066
Rekordträngs med mina vapendragare Sheyda & Emma, för att se Chinawoman. Tallinn, 2013.
IMG_0293
Malloh efter att Pertti Kurikan Nimipäivät spelat på Viirus. 2013.

7. Konst. Konst är aldrig aldrig fel. För tillfället har jag en massiv bit Matisse på väggen, samt det här. ILMIÖ-affischen har fallit ner för ungefär trettionde gången. Patti faller också rätt ofta, så hon börjar bli rätt sliten.

Sen kom jag inte på mer. Tror starkt på att andra personer vet bättre vad jag behöver än jag själv. Eller så behöver jag verkligen ingenting (utom allt här ovan)! Blir nog spännande det här.

*Rubriken syftar ej på pandapopgruppen Broder Daniel. Inte den här gången.

BD*

3 reaktioner på ”BD*

  1. I swear, jag läste rubriken som Broder Daniel! Du borde skriva ett inlägg med den rubriken också.

    P.S. Dina önskemål är noterade, men jag lovar inget.

Kommentera

