Nighties

Selfies på natten. Japp.
Bild
Bild

Nattugglelivet är en sak jag kanske borde åtgärda under detta år. Bland många andra saker som borde åtgärdas. Jag ser fortfarande på mig själv som ett renoveringsobjekt var det mesta ännu fallerar och är åt helvete, men om det inte sker några större förändringar inom de närmaste åren borde jag kanske tänka om. Livet är ju trots allt en enda jävla tillfällighet så mitt liv kan väl inte vara något större än tillfälligheter heller. Men visst, jag ger kroppen detta år åtminstone att försöka reda ut tovorna så kanske tillfälligheternas liv förvandlas till något mer stadigvarande och hållbart, som min polare Kitschbuddha här ovan utövar. Stabilt och zen, men lämpligt färgsprakande. Kanske det vore något. Vi får se, vi får se. Sitter som vanligt i den berömda efterkälken med precis ALLT jag borde göra och ha gjort, gällande precis alla plan i detta tillfälligheternas liv, kanske 2014 kommer igång först i mars, april i mitt huvud.

Ett par fiffiga saker har jag ändå lyckats åstadkomma så här långt; praktikplatsen för våren är med stor sannolikhet säkrad! Mer om detta senare. Utöver detta kommer jag nästa vecka börja i en diskussionsgrupp som handlar om, tadaaa, LIFVET. Kommer bli spännande och förhoppningsvis ger det något vettigt. Dessutom ska jag imorgon (idag) besöka skolpsykologen för första gången, DET är jag riktigt nervös över. Det börjar vara ett bra tag sedan jag senast sysslade med detta (eh, ta hand om sig själv typ), och jag känner att jag borde gjort något åt det redan för länge sen. Oh well. Mina psykologerfarenheter har inte varit de bästa tänkbara, därav pausen, så man måste bara gå in i det med ett öppet sinne och hoppas på det bästa. Utifall att detta skiter sig från början, så efterlyser jag tips på andra instanser att ta kontakt med! Jag vill gärna gå hos en psykolog men har inte mycket klirr i kassan. Jag har alltså inte råd att hålla mig frisk (privat vård=ofta bättre än kommunalt=dyrt som fan=fattig->sjuk). Karikerat, men i slutändan i alla fall lite sant. Vet inte om jag ska satsa på att fixa den biten först, eller om jag först borde gå till tandläkaren eller gymmet eller gynekologen. Har ju liksom inte råd med alla samtidigt, ni vet. Ibland skulle det sitta rätt fint med den där studenthälsan, men yrkeshögskolestuderande har ju inga dylika privilegier.

Sen kastas jag tillbaka till den krassa verkligheten, ger mig själv en knäpp på fingrarna för att jag är så självcentrerad, och funderar istället på Syrien och vilken organisation jag ska skänka mina överloppskläder till. Vilken är bäst?

PS. Ska vara nykter åtminstone januari, gärna längre. Inte blott JAG-SKA-ALDRIG-DRICKA-MER-krapula-nyårslöfte, utan beslutet med riktig eftertanke. Såja, nu är det officiellt och alla vet, så inget smitande accepteras. Vichyvatten, here I come! DS.

Nighties

4 reaktioner på ”Nighties

  1. Jag fick den mentala bilden av att du är ett av de där karga, vackra ödehusen på landsbygden, med sneda dörrar och trasiga fönster, där färggranna allmogetapeter fortfarande bucklan sig på väggarna och gjutjärnsspisen i köksvrån fortfarande är full med aska. Ett av de där husen som det inte känns olagligt att smita in i för att fota, för dörren står ändå på glänt och det finns inga sökande grannögon på långa vägar.

    Och för all del så kan man börja år 2014 i mars. Månader och nyår är ju bara konventioner i slutändan. Vad fint om du har fått praktikplatser säkrad! Ser fram emot att höra mera om den. Vi talade praktikplatser här med familjen igår och jag uttryckte min oro över att du inte skulle hitta någon plats, bra ifall min oro visar sig vara obefogad.

    Lycka till hos skolpsykologen! Öppet sinne, var det, och känner du att det inte funkar kanske psykologen kan hänvisa dig vidare.

    Vi är alla mittpunkten i våra egna universum. Det går inte att komma ifrån, men så länge vi är medvetna om det kan vi också göra gott i periferin, så att säga. Har tyvärr ingen bra koll på vilken hjälporganisation som är bäst. Borde nog själv göra något för att bidra till en förhoppningsvis bättre värld.

    P.S. Jag kan dricka för din del också… Här under resan har det blivit alkohol nästan varje dag. Jag är inte van vid sådant, men vad gör man då den lokala bartendern prompt vill bjuda, och man inte har något emot att sitta och tala med honom en stund eller halva natten?

    1. Alldeles ljuvlig beskrivning, min kära, jag tycker att det ju låter hur fint som helst, är det där verkligen en mental bild av mig? Smickrande, eller? :-)
      Angående praktikplatsen, jag tror att det är fixat, men ovisshet är väl inne nu eller något. Jag lär märka vad som händer, håller dig uppdaterad så du slipper oroa dig i onödan!

      Om alkoholkonsumtionen inte känns ohälsosam, så är den knappast det. Dig skulle jag inte oroa mig över, det där låter riktigt kul ju! Social kan man alltid vara, om det känns bra.
      Så skönt att få kommentarer från dig, jag blir alltid på bättre humör av dem! <3

  2. Hannele skriver:

    Asså, jag har inte druckit sprit sedan nyår. Det var förvisso inte en evighet sedan, men under den tiden kom jag nu på att jag druckit absurda mängder kolsyrat vatten – inte av den anledningen att jag slutat med spriten, utan snarare att jag funnit en viss passion för kolsyrat vatten efter att min yngre syster av en lycklig slump fått två Sodastream-maskiner i julklapp. All hail carbonated water!

Kommentera

