Cash money

Idag betalade jag så mycket pengar för ett läkarbesök att jag inte kan sluta hyperventilera. Vet inte hur framtiden skall avklaras. Gulp.

Nog är det ibland en gnutta fittigt hur man ska slunga sig fram i välfärdsdjungeln med sedlarna (läs: kreditkortet) i högsta hugg, för att hålla sig frisk eller ens lugn om att man inte är så jättesjuk. Eller så gör jag bara fel. Feeeeel feeel feeeeeel.

End of rant
/utfattig

Cash money

8 reaktioner på ”Cash money

  1. Det jag finner mest irriterande är att jag aldrig vet hur mycket det kommer kosta… ibland är det nästan gratis och ibland precis tvärtom och jag förstår liksom inte systemet.

    1. Nääää-ä det är ju just det. Man ids inte riktigt interfere:a heller i prissättningen, istället håsar man sig igenom det viktigaste man kommer på för att försnabba processen och därmed förminska slutsumman, eftersom man med säkerhet vet att åtminstone tid är pengar. Ändå står man där med hakan i golvet. Suck och tvivel och massiva hulkanden.

Kommentera

