Jobbigt

Mitt i allt tumult har jag inte haft den minsta lusten att producera prutthurtig text – ingen text alls för den delen. Har känt mig som världens sämsta människa på alla plan och mått riktigt bajs.

Plötsligt blev det så att jag inte kan bo kvar i Kronohagskollektivet (P.Linna). Jag har vetat att den dagen kommer att komma, men den kom överraskande snabbt. Det blev en himla panik att hitta ett nytt hem. Ett nytt, beboeligt hem i Hufvudstaden, till ett resonligt pris som jag har råd med. Ett hem var jag kan känna mig trygg och som inte matar min psykiska ohälsa. Bråttom hade jag, men det dröjde inte mer än några dagar innan hemmet var funnet. Så till april kommer jag bo i en helt egen etta vid Tölö tull! Det är 2,5 år sedan jag senast bodde ensam, och det är 5,5 år sedan jag bodde så här trångt (19 m²). Det blir en nystart till våren (igen). Just nu tror jag inte att jag hade orkat flytta ihop med vem som helst till ett megakollektiv i stundens hetta, så jag har en känsla av att det här ändå blir helt bra. Ibland löser sig även mina problem till något bra. Nu återstår bara att göra sig av med alla möjliga grejer – är det någon som behöver en säng?

Trots jobbigheter har jag hunnit ha lite skoj. Förra söndagen fick jag gå alldeles gratis på Bonobo’s spelning på Tavastia. Det var bara fantastiskt fantastiskt fantastiskt. I helgen fick jag hänga med älskade tjejgänget som flög in från Vasa och Stockholm. Mycket roligt. Färgade håret med henna (jag färgar aldrig håret). Om några veckor kommer en av mina bästa vänner på besök och då ska vi se Anna Calvi. Sen ska min praktik förhoppningsvis börja i något skede.. och flytthelvetet kör igång igen. Jag hatar verkligen att flytta. Speciellt när jag blev så bekväm i den här lägenheten. Den nya blir mitt 14:e hem.

kryp
Lampskärmen där uppe på hyllan ska också bort. Hämta bort!
Jobbigt

5 reaktioner på ”Jobbigt

  1. Hannele skriver:

    Åh, jeeeee, grattis till det nya hemmet! Jättefint att det ordnade sig trots att du behövde flytta!

    1. Min första lägenhet var 18,5, så jag har vanan inne :-) om det inte kommit fram tidigare så är jag ganska anspråkslös från förr också.. Men ja, toalett och dusch finns i rummet!

Kommentera

