HJÄLP

Akut men seriös hjälp mottages, det här är fortfarande ett okänt territorium för mig.

Min far + farbror anländer till hipster-Helsingfors väldigt snart (fredag). Jag har ingen aning om vad vi ska göra tillsammans i två dagar. Pappa frågade glatt ”vad jag har planerat för program”. HJÄLP. Ingendera är så mycket för utställningar/konst/teater/svåra saker, ingendera är värst sportslig av sig, tycker om god mat men jag har svårt att se dem testa på avancerade saker. Jag vet fan inte. Borde jag bara slänga dem i kallvattnet? Dra med dem till Ateneum och sen gå på experimentell performanceteater? Ser det suspekt ut om jag traskar in en lördag kväll på Navy Jerry’s med två medelålders män? Min farbror är pensionerad matros och diggar sån meininki, tror jag. Pappa torde vara på samma spår, han tecknar segelfartyg och stuff. Jag tänker mig att fotoutställningen Rasvaletti på Villa Hagasund kan gå bra (det är gratis), nostalgi och råckenråll går liksom alltid hem känner jag. Men vad gör vi sen? Går på en öl? Eller tio? Vad är kosher pappa-aktiviteter?

HJÄLP

3 reaktioner på ”HJÄLP

  1. Hannele skriver:

    Ööööö, nå ni kanske kan gå på nån kiva film på bion, dit går smidigt några timmar liksom. Diggar de simhallar och sånt tjafs? Karlar diggar ju stereotypiskt öl, så bara det finns nåt kiva ölställe i kombo med kiva mat så tror jag de är underhållna i någon timme också. Sen dricker de ju kaffe också, så ni kan ju ta er till nån räkälä någonstans. Annars så kan du ju fråga om de har någe önskemål kanske.

  2. öhm, gå och spela flipper/biljard/foosball till chaplin? åk en sväng till sveaborg (om de är här längre än bara en kväll), gå och kika utsikt i torni, hm.. what more? det var nu vad jag kom på för stunden.

Kommentera

