Tågbloggen

20140319-134712.jpg
Jag köpte en tågresa för ynka fem spänn, och det är ungefär den bekvämaste och lugnaste tågresan ever. Inga skrikande kidz, ingen som för oväsen, trevlig tågpersonal, uttag inom räckhåll, ingen som sitter bredvid mig, passlig temperatur, ingen kö till vessan, Anna Calvi i öronen. Och solen skiner. För fem euro! Åbo, här kommer jag.

Tågbloggen

9 reaktioner på ”Tågbloggen

  1. jag noterade också den där rean, jäkligt bra! ska använda den nästa gång jag ska till karis, det där e ju liksom t.o.m billigare än y-tågen!

    1. Helt bäst! Kom ihåg bara att man måste köpa biljetten minst 48h på förhand för att få rabatten, jag insåg det lite för sent gällande hemresan :-D

    1. Åka på resa, eller sätta sig i tåget bara för att? Vissa människor får ju massor med jobb gjorda just på tåg, det kan vara en vetenskap att undersöka :-) men åk absolut till Hufvudstaden, det är bara att bli medlem i Veturi!

  2. Att snappa åt sig billiga tågbiljetter OCH dessutom få en bekväm resa är liksom mer än dubbel vinst. Fram för mer billiga tåg mellan Åbo och Hesa!

Kommentera

