Tjenare

Tjenare. Min vanligaste öppningsreplik när jag vill skoja till det lite. Under min första studiehöst i Helsingfors började klasskamraterna förknippa detta släpiga, knarriga ord med Österbotten tack vare mig. Verkligen skoj, säger jag! Tjeeeenare. Just sådär som min pappa svarar i telefon när nån kaveri från typ Helsingby ringer, och så skojar dom med varandra i minst 40 minuter.

Anyways. Jag tillbringade några hejvilda dagar i Åbo, och det var verkligen skitkul! Jag hann hänga med Ileea, trots mina klavertramp och misstag. Dessa misstag (läs: fyllor) inträffar konstigt nog alltid i samband med Åbobesök. Men viktigaste var ändå att träffa mina medarbetare som jag kommer göra praktik hos. Det var angenämt och, som sagt, hejvilt. Nu känner jag än en gång ett lite bredare spektrum av staden, även om det fortfarande är väldigt smalt. Men ojoj, jag riktigt känner hur jag kommer strosa omkring på Åbos gator ännu denna vår. Jag lovar.

Under helgen här hemma hann jag med två keikkor, tjejhäng och lite flyttpackande. På söndagen käkade jag bara ch-ljud (mochi och pacha) i sängen. Välförtjänt slack, tycker jag. Jag har alltså varit på TRE konserter inom en vecka. Två gånger på Tavastia. Sammanlagt besökt sex eller sju krogar. Hunnit träffa TRE av mina käraste guldklimpar. Träffat ganska jävla mycket nya människor. Skakat hand, upprepat namnet i mitt huvud, för att sedan glömma det genast. Tur som fan att Facebook finns i dessa stunder, stalking to the max. Nu måste jag än en gång se över min profil, hur pinsam den egentligen är. Är världsbäst på att göra bort mig. Tack och hej.

Tjenare

8 reaktioner på ”Tjenare

    1. Jag tycker det kunde klämmas in allt möjligt ännu där emellan, så jag vet inte. Är väl hiskeligt överambitiös till naturen, som sig bör i denna generation.

  1. Nästa gång du kommer till Åbo ska jag fanimej förbjuda dit att dricka alkohol! :D Sen ska vi bara dricka en massa te istället, sitta på kafé, besöka biblioteken, driva omkring i akademikvarteren och titta på film. Sådetså.

    1. Nu låter det ju som att jag har ett utvecklat alkoholproblem :-D men jag är helt och hållet på din sida i den här saken! Sådeså.

  2. P.S. Men det var fint att ha dig här oavsett! Vi fick ju vår frukost och vi fick träffas och det var det viktigaste :)

Kommentera

