Hallå tennar

Det råder rubrikinflation på denna adress, ursäktar för detta.

Nu har jag blivit Tölöbo! Eller det är ju typ Mejlans. Eller inte vet jag. Flyttad i vilket fall som helst! Efter att ha bott med vänner i 2,5 år har jag återupptagit singelboendet. Det har varit skoj så in i helvete att dela hem med människor man tycker om, så jag kommer med all säkerhet börja sakna det i något skede. Just nu tycker jag ändå det är skitkul att ha ett eget krypin (bokstavligen), allt känns nytt och spännande. Jag känner mig nästan som 18 igen, då jag senast bodde i en pyttelägenhet.

Piffade till mig med en colaburk från millenniumtider för onsdagsbingon. Bilden lånad av Miilo.

18 årsfiilis = röj och action mest hela tiden. Mina 18-årsminnen är å ena sidan ganska dåliga, men å andra sidan alldeles gyllene. Där ska jag hålla det, vid guldnivån. Jag har upprätthållit den senaste tidens aktivitet även den gångna veckan. Saldot ligger åtminstone på tre konserter, två taxiskjutsar, åtta krogar, fyra restauranger, en bingo-omgång (med vinst), en överraskningsfest, en karaokelåt, en flytt, två saker sålda på nätloppis, ganska många öl och några krabbisar. Idag förde jag också en cykel på reparation. Och så gjorde jag världens godaste tzatziki och hummus. Och testade miniugnen. Allt detta inom sex dagar! Jag är en maskin! Jag tror att jag sover gott i natt. HOHO.

pak
Här åker jag jättelagligt i en tom skåpbil och tittar i kors! Ex-roomie Inari har tagit bilden från framsätet.

Tipsad av min andra ex-roomie traskade jag idag till en otippad närbutik, och det var rena rama HIMMELRIKET. Jag har varit himla begeistrad över 24h-Alepan, och totalignorerat Tullbommens M-market. Jag förknippar M-market med Nykarleby, och den butikens image har minsann bestått som väldigt dålig i mitt suddiga sinne. Men denna butik däremot; åtminstone denna specifika affär; jag höll på att spricka av upphetsning där jag glodde genom det enorma utbudet. Alla världens ekologiska, exklusiva, vackra, mångsidiga produkter, som man oftast hamnar scouta från Ruohonjuuri eller dylikt, jämte med typ Eldorado-produkter och annat helt medelsvensson. Butiken säljer också Club Mate, vilket är värt att nämnas helt skilt! Jag kommer inte över att detta verkligen är min närbutik, då jag hunnit vara sorgsen över att ha mistat Anton & Anton. Fuck that, M-market är min nya älskling! (Jo, jag handlade helt sjukt mycket och det blev sjukt dyrt.)

Anyways. Måste återkomma med konsertrecensioner. Borde bli proffs på det här då jag ändå går helahela tiden.

PS. Måste ju förstås avglorifiera veckans intensiva händelser så det inte blir för slemmigt, det har varit många morkkisar och pinsamheter också. Censur. DS.

Hallå tennar

5 reaktioner på ”Hallå tennar

  1. Bra att du trivs i din nya lya! (Haha, jag är poet utan att jag vet.) Ser fram emot att få komma och hälsa på dig och inventera utbudet i dina närbutiker :D

Kommentera

