Bottennapp

Jag är så söndagspatetisk (alla dagar) att jag riktigt mår illa. Idag låg jag i sängen och typ spelade candy crush tills 14:40. Kände mig ändå trött som döden själv och ville bara krypa tillbaka. Kokade då det där strålande kaffet och har suttit med datorn i famnen sen dess. Är sugen på allt onyttigt som finns men har bara ätit några knäckebröd på hela dagen. Skulle helst hämta fryspizza och popcorn och chips och morötter och batat och rödbetor och bara trycka ner allt och spela TEKKEN tills jag somnar av utmattning och mättnad. Istället sitter jag kvar inomhus, håller spjällgardinerna stramt åtslutna och har värsta utseendekomplexen. Måste raka benen för att inte känna mig som en bergsgorilla och börja spontangråta, men alla vet ju att när man gör något sånt så cockblockar man sig själv för minst tre månader framöver. Nå som om det inte vore ett faktum annars också. Efter att ha bläddrat i en massa gamla bilder känner jag mig som en uppsvullen elefant. Huj vad jag är äcklig.

Tänker fan inte gå ut på hela veckan.

Bottennapp

4 reaktioner på ”Bottennapp

  1. Nej nej nej! Fel, tänk om, tänk rätt. Man får ha håriga ben och ska inte behöva känna sig som en bergsgorilla för det. Dessutom är bergsgorillor bra saker.

    1. Sluta titta på gamla bilder som får dig att känna dig dålig. Titta på bra bilder istället. Eller en bra film. (Hobbit 2!)
    2. Laga mat. Måste vara annat än knäckebröd. Stek en omelett? Koka en tomatsoppa? Bra, mättande grejer som också också är snälla mot huvudet.
    3. Duscha. Bästa mot utseendeångest, trots att man är naken. Tvätta kroppen ren och själen blir ren(are) i samma veva, liksom.
    4. Ta en promenad, kanske. Behöver inte vara lång, tio minuter runt kvarteret går bra.

    Det var ordinationerna från Doktor S denna söndag.

    P.S. Du ska visst gå ut i veckan. Och det blir bra.

    1. Doktor S är min bästa husläkare sen någonsin. Tack för fantastiska pepptips! Även om jag inte fullföljde ordinationen så hjälpte den. Och visst ska jag gå ut, jag ska ju träffa dig! Men annars ska jag nog hålla mig i hemmets trygga vrå med mina slätrakade ben.

Kommentera

