Kaffeissues

Den här helgens största succé är med all säkerhet mitt fantastiska morgonkaffe. Jag innehar en espressopanna men brukar skita i att värma mjölken ordentligt ”by the book”. Lägger det alltså i mikron. Ibland tillsammans med två dagar gammal espresso från LIDL. Tadaa, mikrolatte! Alltid emellanåt värmer jag ändå mjölken i kastrull, men då är det ju antingen kaffet eller mjölken som bränns, allt kan man ju inte klara av, och hela upplevelsen smakar skitäckligt och mjölken har ett geggigt skinn etc. Men jag slösar ju inte, så äckelpäcklet dricks upp i varje fall. NÅVÄL, dagens morgonkaffe (15:30) kom till utan mikro och det är PERFEKT. Så om jag bjuder dig på kaffe ska du vara på din vakt, men det kan faktiskt bli fantastiskt.

Det blir en rysare nästa vecka när min kaffe-expert-ex-roomie kommer på visit. Hon brukar bjuda på getmjölkslatte, blåbärskakao och andra exklusiva skapelser. Jag kanske kör med en säker mikrolatte.

/white trash skank.

20140406-154057.jpg
Det perfekta kaffet och knäckebryö. Pålägg: tartex och riven ost. Estetiskt som satan.

Kaffeissues

12 reaktioner på ”Kaffeissues

  1. Bästa frukosten, tycker jag: knäckebröd med avokado, ost och paprika. Samt kaffe eller te. Mmm-mm! Själv kör jag för det mesta på Clippers snabbkaffe nu för tiden :P Och en skvätt vanlig, hederlig mjölk i, för att göra smaken mjukare och drycken lite svalare (vill ju inte bränna tungan på kaffet heller).

    1. Det ÄR en av de bästa knäckekombinationerna! Svart kaffe (speciellt plain espresso) bränner alltid min tunga, då jag är av naturen en ”svepare”.

  2. Microlatte fungerar ju hur bra som helst. Sen är jag väl i och för sig definitionen av white trash, hehe. Levde utan kaffebryggare hur länge som helst när jag flyttade, så nu har jag till och med lärt mig gilla snabbkaffe. Dricker det rätt så ofta när jag inte pallar koka kaffe i bryggaren.

    1. För två lägenheter sen hade varken jag eller roomien någon kaffekokare, så vi drack också snabbkaffe i ca ett år! Clipper är bäst, som Ileea konstaterade här ovan :-) I förra kämppän väcktes mitt kaffeintresse sen på allvar.
      Nu har jag också en fejk-Bodumpanna så jag kan göra normalt bryggkaffe/te. Men det är ju så tråkigt…

    1. Nu är det så länge sedan jag blev bjuden på det, men det ingick blåbärspulver, rå kakao, chili och säkert råmjölk. Mycket mums, kan återkomma med ytterligare hemligheter om jag kommer ihåg att fråga om dem!

Kommentera

