Söndagsblus

Tjenare.

Än en gång överlevdes Åbovistelsen och ingen tid för vila fanns där emellan heller. Direkt från tåget hem i fredags tjuppade jag ut i svängen och fortsatte så. Helgen har förflutit på inflyttningsgalej med alla tillhörande förberedelser och eftersviter. För att inte göra det alldeles för skoj och lättsamt har jag arbetat som en påpiskad liten myra under pistolhot. NÅNEJ. Bara nästan. Men nu är jag färdig för dagen, när klockan slår 02:30 eller något. Imorgon(idag) smäller det lite i några hörn.

blus
Dagens blus och blues. Lägg märke till ringarna under ögonen.

I Åbo har jag åter funnit nya krypin och favoritställen, samt favoritansikten att hänga med såväl som nya ansikten att komma ihåg. Som sig bör har jag skämt ut mig och varit orädd, men också gjort några bra intryck. Eller så inbillar jag mig. Visste ni att det har öppnat en cykelaffär i Åbo som heter ZYGEDELIK? Jag tror att det är vårens roligaste grej, skrattade ut luftstrupen när jag såg skyltfönstret.

Jag vet inte om jag borde skämmas, men jag har börjat FaceTime:a i offentliga rum. Det känns inte riktigt okej, i fredags FaceTime:ade jag utan hörlurar mitt i en matbutik. I ölhyllan. I Åbo satt jag på en solig restaurangterass och FaceTime:ade länge och väl (med hörlurar) tills sällskapet bakom mig bytte plats. Kommentera detta gärna. Nu ska jag tröstäta knäckebröd och tartex. Hejdå.

Söndagsblus

3 reaktioner på ”Söndagsblus

Kommentera

