Skank

Det har börjat störa mig något otroligt att mina ögonbryn är osynliga (läs: färglösa). Så jag har tagit upp en vana att smätta på lite ögonskugga i gråaktig ton med lite GLITTER. Nu är jag inte nöjd med det heller så jag testade en mörkare nyans. Givetvis applicerade jag spacklet i dovt ljus och tyckte det såg ok ut. Precis innan jag ska gå ut ser jag mig själv i sanningsenligt ljus, och ser ut som en RnB-brud som tagit i lite väl mycket, fattas bara brun läppmarkering och guldringar i öronen. Som Lil Kim back in the days, gone bad. Orkade förstås inte åtgärda de fierca brynen utan anser mig ha startat en ny stil som ska bli jag. ELLER SÅ INTE. Borde kanske bara vaxa bort skiten.

PS. Måste kanske trimma brynen i något skede. Det har jag ju fan aldrig behövt göra. Hur gör man?

Skank

7 reaktioner på ”Skank

  1. Va fasen ska man måsta trimma ögonbrynen för? Man låter dem växa fritt och vilt och sätter tid på något roligare :) Nog för att jag själv smättar lite ögonskugga på ögonbrynen de dagar jag vill markera dem lite. Svart, matt ögonskugga från H&M anno 2005, eller något lika fancy. Sminkexperterna skulle avsky mig.

    1. Dom kändes lite okontrollerade och buskiga, men äh jag skiter väl i det! Jag har faktiskt också H&M-ögonskugga, gråglittret+mörkbrun, köpte lite hårgelé igår att applicera som finish, så håller det bättre. Ingen sminkexpert skulle se åt mitt håll!

  2. Hannele skriver:

    Hej och hå, sminknörd här! Lumene har rätt fina ögonbrynspennor som dessutom kommer med en ögonbrynsborste. Fin feature! Tricket är att inte se sitt fejs som ett ritpapper och trycka med pennan som om du ritade med pastell, men heller inte vara för lätt i handen jåå. Pennan kan man använda för att fylla i brynen med lite färg som man sen borstar ur för att få dem att se mer naturliga ut. Samma ska man göra när man sysslar med ögonskugga i brynen – brynen ska borstas ur så de inte blir alltför skarpa. Sen ska man helst fylla brynen med ögonskugga med en snedställd platt borste, om man ska syssla med ögonskugga.

    Bild: http://blushingnoir.com/wp-content/uploads/2013/10/IMG_5888.jpg

    Det finns en viss form som man kommit fram till är den mest estetiskt tilltalande formen för ögonbrynen. Det är formen som ger ögat lite av ett lyft och sträcker sig ungefär ner till hörnet av ögats yttre kant. För att veta hur du ska plocka brynet så tar du en penna, tittar rakt fram så din iris är i mitten av ögat. Sedan placerar du pennan vid näsvingen mot ditt fejs och riktar den så att pennan liksom korsar din iris. Den punkt som pennan når på ditt bryn är den punkt på brynet som ska vara s.a.s. ”högst” för att du ska få ett så fint lyft på ditt bryn som möjligt. Sen applicerar du samma princip, bara att du korsar yttre kanten av ditt öga med pennan, och då får du positionen där ditt bryn ”borde” sluta. Om man har tunna bryn så kan man helt enkelt ”fylla in” bryn enligt den principen och borsta till dem lite.

    Bild: http://www.virtualffs.co.uk/eyebrows%20images/standard%20eyebrow%20plucking%20diagram.jpg

    Kyss!

  3. Sminknörd här med, men min absoluta favvo när det gäller ögonbrynspennor är faktiskt hm:s. Kostar väl 2 euro, tror jag, finns i tre nyanser och är skitlätt att använda. Bäst och billigast!

Kommentera

