Post everything

Det blev ett litet uppehåll här mellan allt möjligt. Schhhuuupp. Nu kan jag ticka av påsk, mammabesök, vapp och arbetsintervju i listan. Plus en massa annat roligt och mindre roligt.

Det här med arbete. Aldrig en enkel ekvation för mig. I skrivande stund har jag två, snart tre olika jobb och en praktikplats. Lyckades betala hyran (JESS) men har nu 15 spänn på kontot. Och då gick det inte ens åt typ något under vappen, ty jag hade smart nog hamstrat buteljer på förhand. Min vappdrink VÅREN återuppstod och gjorde förstås succé (läs: skapade minnesluckor) hos mina kamrater och mig själv. Miilo dokumenterade några vackra VÅREN-stunder och allmän vappfiilis. Sedermera tog jag mig hem safe & sound och ingen taxi var ens involverad. Mycket bra! Misstänker att cashen gått upp i rök på annat håll.

Jag har även hunnit inviga det nya hemmet med flera olika gäster (jag har helt riktiga vänner, tänk på det). Snart kanske det kan kännas så mycket som ett hem att man vågar ställa till med en liten baluns i vrån. För det mesta ser det ändå ut som en sunkig ungkarlslya, måste medges. Jag välsignades inte med hemskt många vackra drag på den estetiska fronten, vem som helst som sett mina outfits kan glatt hålla med. Under sommarmånaderna ska det kanske bli en beboelig spelgrotta av det hela, jag tänker fan klara Rayman den här gången. Alla dom timmar jag inte är upptagen med jobben eller festivalen, HAHA.

 

PS. TÄNKTE JU GLÖMMA ÖGONBRYNEN! Enligt tips av min goda kamrat införskaffade jag den billigaste hårgelen för att applicera ovanpå ögonskuggan i brynen. Ty detta fungerar som ögonbrynsfix, fast en billigare variant. Mycket bra! Färgen håller bättre. En appliceringsborste fick jag söka med ljus och lykta, men hittades förstås på himmelriket TIGER för en euro. Det var det. DS.

 

Post everything

Kommentera

