Flashback Mountain

HOHO nu är det storm i mitt vattenglas till liv. Lite för mycket för att hinna med i själv, även om det är roliga saker som sker.

I helgen deltog jag med mitt sedvanliga lag i Uneton48, för tredje gången. Uneton48 är en tävling, var man enligt given genre gör en kortfilm på 48h. Som namnet redan anger så sover man inte så värst mycket under veckoslutets gång, men det är faktiskt riktigt roligt! Dessutom hade vi stundvis med oss underbara Anne från Kollektivet, och då kan man ju inte ha annat än roligt. Om ni vill höra på min knarriga röst och se min svettiga panna, titta för all del på Kollektivet inkommande fredag på Yle Fem.

kollektivet
Samlarbild!

 

Jag tackar alla högre makter och teknologigudar för att lukt inte ännu förmedlas via teve, ty hela helgen var en enda svettexplosion. Filmen får man se på någon helsingforsisk biograf under nästa vecka, alla deltagande bidrag visas nämligen på duken! Alternativt kan man vänta tills filmen smättas upp på Youtube. Phew. Nu är prövningen över, och vi är faktiskt lite nöjda med slutresultatet. Spännande!

IMG_4520
Lagets maskot, som älskar att gnaga på sladdar.
IMG_4540
Trånga inspelningar i Pikku-Vallila.
IMG_4562
VÄRLDENS SÖTASTE DOGI som sniffade sommarluft.
IMG_4608
Inspelningsplats nummer två.
IMG_4641
Bästa shoulder rigen!

Jag har också inlett det nya jobbet! Det är förvirrande och lite spänt, men det ska väl lägga sig småningom. Ett viktigt program jag behöver för att jobba vill inte alls bosätta sig i min datormaskin, så det är smått enerverande. Men oj vad jag lär mig mycket ny teknik! Trots att jag bara vill vara den där gungstolsmommon som virkar plädar.

IMG_4462
Så här fint(?) var kontoret. Tyvärr var det bara ett hyreskontor.

Jag har även skruvat ihop x antal IKEA-bord och sedan gått på pre-öppning för det nya Helsinki Allas på Skatudden. Ni vet, där var det byggts ett pariserhjul. Man fick skumppa, laxsoppa, cupcakes och vin! Sen nappade vi hem några karkkipåsar som visade sig vara äckliga. Men en kort stund kände man sig lite viktig. Och lite snyltig. Okej, mest snyltig.

Nu tänker jag googla hundra pagefrisyrer och övertala någon att klippa mitt Rövardotterhår.

 

PS. Rubriken kunde ha varit titeln på filmen. Det blev inte så denna gång.

Flashback Mountain

2 reaktioner på ”Flashback Mountain

  1. Hannele skriver:

    Page låter riktigt najs! Härligt att se att allt rullar på för dig ^.^ och sist men inte minst…. KISSSEEEEEE <33333333

    1. Mitt hår mår så dåligt att det är riktigt motbjudande, trots att jag alltid drömt om dylikt rufshår. Vet sen inte om page får mig att se ännu fläskigare ut än nu. Hmm.
      Mitt mål är att så ofta som möjligt inkludera katter i denna blogg! MJAU!

Kommentera

