Migrän

Jag genomlider den värsta migränen i detta liv hittills. Den nådde sin kulmen igår, men masar sig vidare i lilla skallen än idag. Först misstänkte jag lite vätskebrist och möjligen tryck från den annalkande åskan, men nu är jag inte så säker längre. Efter att ha fällt stora tårar, testat alla fosterställningar och spytt upp hela dagens näringsintag kunde jag inget annat än skrika och vråla för att skrämma bort smärtan. När det värsta var över och jag kröp darrande till 24h-apoteket liknade jag mest en subutexknarkare som är på väg ner från sitt rus. Väktaren höll ögonen på mig medan farmaceuten snällt frågade om jag behöver hjälp, och jag fick ett paket Burana caps i handen. Hade lust att trycka ner 10 kapslar i halsen på en gång, men höll mig till dosrekommendationen. Nu är det lite bättre.

Är det någon annan som lider av åskmigrän eller motsvarande? Finns det något mirakelmedel, annat än tystnad, mörker och sömn?

Migrän

Kommentera

