Turr turr turr

Jag kom, jag såg, jag Åbo.

Det där funkade inte riktigt, men så var det.

Festivalfolket festade till det på Kahvila Koroinen halva natten, mycket mycket gemytligt ställe! Åtminstone för hippesjälar som mig. Efter hippandet dansade jag oförskämt och mycket på Dynamo. Känns som att det händer varje gång, och att jag sällan minns detaljer. Det var roligt och lite farligt i varje fall. Hälsade följande dag på festivalområdet och festivalkiosken, det är så ljuvligt att man kvider lite.

lii
Interiör i ett hörn av området. IIIIK!
IMG_4703
FESTIVALKIOSKEN! Invid järnvägsstationen i Åbo.
krrr
Kunde förstås inte missa Herr Röyhkä på Äx.
IMG_4714
Här förevigar jag förevigandet av Yakuzi Pato utanför Bar Kuka. Meta.

Ovanposerande band spelade samma kväll på Kuka. Vi lyssnade på deras soundcheckande, och jag blev lite kär. Inte så svårt när söta pojkar spelar söt musik! Lyssna nu fast på den fina trudelutten Kahexico! Sedermera kunde jag välja mellan deras spelning, Röyhkä eller Dasputnik, men valde sen ingen alls. Åt istället avokadopasta och drack vodka i en mysig lägenhet. Passade bra, när jag dagen innan renade sunksjälen med bastubad och nakenhäng utomhus.

För fler artistsamlarbilder, följ H2Ö på Instagram. Det kanske dyker upp flera. För att hålla koll på kioskens jippon, följ Turun Aseman Lippakioski på FB! Någon vacker dag är det kanske jag som bjuder på merkkarin och kaffe.

Turr turr turr

Kommentera

