Näring?

Det dåliga med att bo nära en butik som aldrig stänger, är att det eviga sockerbehovet som gör sig påmint under de konstigaste tidpunkterna förstås känns lätt att fixa när affären finns tillgänglig vid dygnets alla stunder, bara runt hörnet. Nu när jag precis avnjutit min rika middag bestående av påsmisosoppa och risnudlar, vid det här perfekta klockslaget 00:57, så känns det alldeles för okej att hämta något som fyller magen ytterligare. För den här middagen sög ju verkligen. Och då är det okej att fetta till det lite. För jag är inte alls mätt.

Stod emot Alepafrestelsen. Åt en oskalad morot. Är nu övertygad om att munnen är full av typ gifter och gödsel. Tror att jag behöver näringsterapi.

Näring?

2 reaktioner på ”Näring?

  1. Hahaha. Tänker på helt samma sätt ! Efter en vrål hälsosam vege måltid brukar jag tänka att det inte gör någonting ifall jag äter en halv tub Pringles och dricker ett stort glas Coke. Ha

    1. Precis min logik. Friskt vågat, hälften vunnet liksom… sen kan man belöna sig lite efter prövningen. Fast min måltid var ju mest lika med tom luft, där var ju inget alls. Håller mig hungrig tills vidare!

Kommentera

