Gnällbloggen

Årets martyr- och gnällpris kan redan överräckas till mig. Gnäller och klagar och hatar så alla blir trötta och stänger öronen.

Nu är jag ju kanske inte helt frisk heller, men nu känner man sig ganska patetisk och pinsam sen i slutändan. Men kan inte hjälpas. Jag mår dåligt. Kan inte dra nån fiffig linje för hur öppet jag borde skriva om saken just här, men sen igen är det ju ingen som läser ändå, så vem bryr sig liksom. Höjde på medicindosen, men vet inte om det ger någon effekt. Kanske det är just det som ger omvänd effekt? Eller? Är det mina val och min rytm som sabbar? Vågar inte gå ut eller öppna min mail, orkar inte äta eller ens laga mat. Kanske det är därför migränen också blir värre och värre. Sover och vakar och sover. Jobbar som en zombie ibland, och går i ide där emellan. Jag kommer aldrig lyckas med något eller bli framgångsrik eller ens ha en månadslön man överlever på. Jag kommer aldrig kunna acceptera mig själv som jag är, alltså nej. Jag kommer aldrig kunna bli kär för jag blir genast livrädd och stöter bort alla som visar intresse (ja det enorma antalet intresserade alltså hahah). Jag är hemsk och äcklig och ful som stryk. Bara mjäkig och intetsägande. Men i övrigt så är väl allt helt ok.

Gnällbloggen

Kommentera

