Semisemi

Tror att jag snart drabbas av post-festival-syndromet. Jag vet att det kommer, men är inte helt hundra på om den delvis redan inträffat eller om jag bara galant skjutit fram den. Snart gräver jag mig själv i en grop och så är det redan höst och man bara väntar på att mörkret infaller och den omfamnas ner i gropen. Höstar brukar förstås involvera en massa, oftast trevliga händelser, men det övergår sedan i mordorvinter och allt är bara från analen.

Nu är det tur nog lite sommar kvar, med någon sorts semiledighet om man riktigt vill. Jobbar ca två timmar intensivt om dagen, resten av dygnet går åt till ångest och väggstirrande. Idag lyckades jag städa lilla hemmet i någorlunda ok skick, tvångsmässigt eftersom jag bjudit in en vän på besök. Det är by far det effektivaste sättet att få ens lite städat, jag måste lura mig själv för att få saker till stånd. I övrigt begravde jag den dåliga fiilisen i mina sedvanliga defensmekanismer; dundra på med vinylspelaren, laga en massa mat och beställa mer skivor. Blablabla. Jag har seriöst ingen ryggrad. Tänker att jag kunde ta datorn under armen och bege mig utomhus för att knapra ner lite skolarbete, men jag vill ju inte visa mig utomhus om jag inte måste. Vilket resulterar i hemmahäckande trots strålande solsken och värmebölja. I helgen vankas det Flow, men inte ens det kan jag se fram emot, för det kan ju också bli skitjobbigt. Trots att det kan vara hur bra och energigivande spelningar som helst. Eller? Är festivalkvoten redan fylld, trots att man inte varit som besökare på fler än två i sommar? Tror att jag kommer skrumpna bort i gropen, ensam och ryggradslös.

Men, lite bra musik!

Semisemi

Kommentera

