Torsdag

Host host host. Ja det var ju ett tag sen igen. Senast var det Flow på tapeten, och saaakuti vilken helg det var. Jag tror inte vi går in på det idag.

Idag är det torsdag. En mycket vanlig torsdag i detta liv, denna månad. Jag kvider omkring i sängen tills klockan är 12:53. Klättrar ner till soffan. Börjar jobba 12:58. Plöjer igenom ca 17 mail och några telefonsamtal. När klockan slått 14:00 stänger jag alla program och äter frukost. Idag har jag lyxen som heter snabbkaffe, med Hello Kitty som pryder portionsförpackningen. När kaffet och frukosten är inmundigat lyssnar jag lite på Anna Calvi och Jim Croce. Jag svarar på ett sms från chefen och tackar ödmjukt ja till att städa alla kommande veckoslut. Jag har nämligen använt upp mitt studiestöd, tydligen, och har således inte ett jävla cent över till någonting. Studiestödet är alltså slut, för all framtid. Insert hysteriskt gråt. Så om någon har ett (1) jobb över, som jag kunde klara av och klara mig på, så säg till. Jag har för närvarande tre (3) jobb, men dessa räcker ingenvart. Brööl.

Tillbaka till min fabulösa torsdag. Till följande tänkte jag eventuellt diska, städa, dammsuga och slänga upp kläder på Syrrans Garderob. Eventuellt tänker jag ta en promenad ut i skogen. För tänk det, att jag bor bredvid Helsingfors Central Park, som egentligen inte alls är som Central Park utan en kuslig skog mitt i stan som nu råkar översättas till samma sak. När mörkret fallit på tänker jag gå och rota lite mat i några soptunnor, för det är gratis.

Screen Shot 2014-08-13 at 7.36.49 PM

Torsdag

2 reaktioner på ”Torsdag

  1. Jag gillar också Anna Calvi ! Hoppas på att hon blir uppvärmare åt Moz i Helsingfors.
    Var försiktig när du gräver i soptunnorna, där kan finnas vassa föremål.

    1. Jag såg Anna Calvi på Tavastia i våras, det var helt lju-huuuvligt bra. Så grym kvinna!
      Det blev inget dykande denna gång, men som gammal räv så vet jag att det kan finnas ett och annat i dom där roskisarna :-D

Kommentera

