Jag skriver tydligen mycket på torsdagar

Sidu tjenare!

Bullshits are forever.

Dagens ledord.

Torsdagar ska vara den där AW-dagen då man nöjt blickar mot det annalkande veckoslutets gyllene portgång, och kanske dricker en kopp extra gott kaffe för att man nästan klarat av det värsta som veckan hade att hälla över en. Men så går det inte, ty denna torsdag har jag varken druckit något speciellt gott kaffe (ändock två muggar megastarkt Arvid Nordquists REKO) eller avnjutit någon AW i något sällskap, utan istället fuckat upp typ allt som gick att fucka upp. Fuckelifuck. Veckoslutets portgång är mer inplastad med svarta sopsäckar än guldskimrande. Det ligger några döda råttor där vid ingången också. Oh well. Min lunchdejt sa att man måste gå igenom vissa perioder i sitt liv för att komma fram till att man måste göra förändringar, eller tills man inser att man inte kan fortsätta på det viset. Jaja. Säger väl sig självt, men är man mitt uppe i en kamp så kan man väl inte se utanför det riktigt. Blablabla. Jag jobbar nu häcken av mig tills något händer.

I helgen jobbar jag inte bara på städjobbet, utan även på Universum, var improgruppen Stjärnfall spelar upp sin föreställning improPic. Improvisationsteater baserat på fotografier, ackompanjerat av improviserad musik, riktigt underhållande och mycket imponerande. Föreställningar både på lördag och söndag kväll, jag kan rekommendera mycket varmt. Så kanske jag bjuder på megastarkt kaffe.

Jag trodde att allt skulle organiseras i mitt huvud så fort jag skaffar en fysisk kalender. Nu råkar den jag fick tag på gratis vara minimal och otillräcklig, eftersom jag redan blandat ihop tusen saker och inget hålls i mina fina fack i huvudet. Om vissa köper en penna som kostar 20€, är det då överdrivet att köpa en skitbra kalender för 27€?

Jag skriver tydligen mycket på torsdagar

Kommentera

