Livsstilsångest

Jag har enorma problem med mitt utseende och kondition och allt det där. Samtidigt som jag kan tycka att jag ser helt okej ut. Allt sviktar under en och samma dag. När jag kliver upp på morgonen kan jag känna att kroppen är det ju faktiskt inget fel på. Ända tills jag ska dra på mig kläder, då sviker allt självförtroende som någonsin fanns. När jag kommit över det värsta och är ute på språng, hinner jag försiktigt fundera, om jag faktiskt borde motionera sådär på allvar idag? Jooosidu visst hinner jag ju bra, om jag sku göra såhär och så går jag på lenkki där emellan skolan och jobbet och så jooo jättebra. Jag har all energi i världen! Wroooom. Tror ni jag någonsin far på den där lenkkin? Nä. Men jag övervägde!
Hemma äter jag semi-ok mat (om jag äter). Sen tittar jag kanske på en intressant dokumentär, och nämen! Där på Arenan lurar ju en dokumentärserie om hur man får ett perfekt liv. Jess det tittar jag på. Dokkaren går ut på att blanda smoothies dagarna i ända och träna under precis varje lediga stund, typ. Och resultatet är FÖRSTÅS HELT SUPERBRA. Här följer den enorma livsstilsångesten, när jag samtidigt överväger att sluta äta helt och träna crossfit varje dag, eller att tröstäta i tre veckor och aldrig gå ut igen.

Ruskigt sugen på kryddkaka.

Livsstilsångest

Kommentera

