Den evinnerliga skattjakten

Den senaste veckan har jag fyndat så det står härliga till. Roskisdykning är mitt biämne på jobbet, så att säga. Jag städar så gott som varje veckoslut, och hittar de mest intressanta sakerna i soptunnorna. Eftersom jag redan inlett vanan att gräva igenom säckarna efter pantflaskor (that’s my lunch money!) så hittar jag en hel del bonusar. På senaste har jag hittat tomatkross, körsbärstomater, choklad, en müslistång, en och annan kasse, en fodrad jacka i utmärkt skick, en mysig tofsmössa samt pantflaskor för dryga 20 eugen. I söndags hittade jag ett snyggt bälte på gatan, utanför arbetstid. Jag är en vinnare. Och lodis.

Den evinnerliga skattjakten

2 reaktioner på ”Den evinnerliga skattjakten

Kommentera

