Skönhet

Let’s face it, jag ser ut som en blandning mellan en lortig hippie, crackhora och fettblobb. Min hy är i ett sjukt dåligt state, jag förstår faktiskt inte hur det kan ha gått så här åt helvete? Jag är 24 år och har värre finnar än vid 17, finnarna dör aldrig utan blir enorma bölder som bara värker och är knallröda och läcker. Huj helvetes helvete. Jag vågade knappt se någon i ögonen i simhallen idag för att jag var så äcklig och ful. Folk riktigt vände sig om när de varvade mig i banan, att vad har hänt med hennes fejs? Nu går jag omkring med en enorm röd fläck på sidan näsan, hakan pannan.

Håret uppför sig också väldigt konstigt nu efter klippet. Allt frissigt Barbie-bajshår klipptes bort och jag har börjat använda helt normal balsam för känslig hårbotten. Hårbotten är som dränkt i olivolja medan topparna fortfarande tar sig den där Barbieformen och bara fluffar ut överallt. Vad har jag gjort för att förtjäna detta?

Klädstilen sen. Good lord. Här är det nog bara ren skär oförståelse för stil överlag. Jag vet bara inte vad man ska ha på sig.

En av de finaste sakerna någon någonsin sagt till mig är ”int är du vittus ful int”. Jag tror dock att detta inte längre stämmer. Kroppen vill väl bara visa att det börjar vara för sent nu, för typ allt. Min kollega på städjobbet vinkade mig också om att nu börjar det vara dags att skaffa familj, för du börjar ha bråttom. Jaha. Dit for det liksom. 24, det nya slutet.

Skönhet

2 reaktioner på ”Skönhet

  1. Kata har två skrivlägen: tyst i veckotal, eller flera inlägg på samma dag!

    Jag sörjer att du känner dig så ful. Att det För ”int är du så vittus ful int” är ett uttalande jag också skriver under, med största kärlek inbakad i de orden. I min värld och i mina ögon är du jordens bästa, snyggaste, finaste och härligaste. Jag ser alltid den underliggande panda-Kata, med kajal och stjärnor, och retro-Kata med småblommiga gardiner, och hatt-Kata, med den där svarta, släpbrättade saken. Önskar du kunde må bra bortom ditt utseende, eller om det inte går, i alla fall inte känna dig motbjudande i dig själv.

    P.S. Din kollega på städjobbet kan si sej för att hen tycker så där.

    P.P.S. Det är ledsamma saker du skriver om, men hatten av för din svarta humor och dina skarpa formuleringar. Det är ett stort nöje att läsa, trots eländet.

    1. De skrivlägena stämmer till punkt och pricka. Jag ska satsa på att försöka finna en krokig mellanväg mellan dessa tu!

      Jag sörjer också denna tankebana, men vad kan man nu. Det vore ju bra om man kunde ha lite mindre självförakt på den fronten, för jag tror inte det är så lätt att förälska sig själv i sitt utseende. Men något sorts accepterande ens! Jag känner mig mycket väl igen dessa profiler, mycket mysigt och gemytligt att höra dessa från dig.

      P.S. Kollegan har givetvis ett bredare livsperspektiv och jag förstår budskapet, men tänk på min svaga själ som inte klarar att ta emot det där :-D Hahaha. Och så roligt att du tycker om att läsa, det gör mig mycket, mycket gladare! <3

Kommentera

