Infall

Medvetna och omedvetna!

Ibland får man för sig saker, att jo, det här MÅSTE jag göra JUST NU. Det är en bra idé, om inte den bästa någonsin. Och så följer man den där lockelsen utan att se sig om. Frestelsernas pekfinger bara drar dig i själen. På mycket gott och mycket ont.

Köpte biljetter till Magenta Skycodes avskedsspelning. Hade redan accepterat mitt nederlag att inte kunna gå på den heller (bitterheten över de missade avskedskonserterna med Rubik sitter hårt kvar), MEN så fick jag en briljant idé i den sena timmen, att höhö kanske det finns platser kvar, jag ska ta en titt. Så finns där en fucking plats ledig. EN. Kollar bankkontot och är plötsligt 200€ rikare. Förvirras ytterligare, och köper biljetten på direkten. Jess!

JAG ÄLSKAR DET HÄR ALBUMET SÅ MYCKET. Utropstecken.

Inatt drömde jag att jag hade en tinderdejt. Vi gick på utomhusbio och åkte närtåg. Bion sög så vi gick mitt i. Jag gick omkring och drack mjölk direkt ur paketet. Jag hatar att dricka mjölk, klarar endast utblandat i kaffe. Känner mig äcklad bara av tanken. Sen bara struntade jag i dejten och gjorde något annat som jag tyckte var viktigare. Vad säger nu detta? Drömde även att jag roudade en cykel genom vårigt, isigt vatten och över en båt. Cykeln verkade mycket kärare än dejten i detta avseende. Måste återkomma skilt med tinderkontemplerande.

Gick annars spontant och otippat på en keikka i onsdags. Vän från back in the day som jag inte sett på länge lurade med mig, trots att jag inte hade hört en sekund av artisten i fråga. ”Kommer du med?” – OK! Seinabo Sey var en imponerande och karismatisk akt, synd att Tavastia var halvtomt.
Idag tänker jag avverka många saker på min bucket list. Slutar säkert med att inget blir av.

Infall

2 reaktioner på ”Infall

  1. Åh, Magenta Skycode! Då (inte om, utan då) de spelar ”People” – sänd en tanke till mig och våra högstadiejag, will you? :)

Kommentera

