MÅSTE

Att tindra eller icke tindra! Det är livets fråga.

Så gott som alla jag pratat med tycker att jag ska skaffa Tinder. De säger att jag MÅSTE skaffa Tinder. Josidu, det är just du som ska vara där, du vet int heller vad du går miste om! Du sku riktigt bra kunna göra succé där! KATA DU MÅSTE. Gör det nu! För min skull! (Vems?) Det är helt okej, det är int så paha!

Hittills har jag bara vägrat, och refererat till att jag a) inte orkar b) inte hinner c) HATAR att dejta. Och d) ingen skulle klicka jo på mig för jag skulle välja så töntiga bilder. Nu den senaste veckan har jag ändå vridit och vänt på tanken, att sku man ändå? Alltså jag ägnar aktivt tankeverksamhet åt att fundera över en jävla app. Fortfarande står jag fast vid mina motargument, men… Men? Jag tror att nästa gång jag är berusad kommer det hända. Nej, jag fasar att det kommer hända. Alltså hjälp. Nej.

1211
Om jag skulle välja av dessa två bilder skulle jag ju DEFINITIVT sätta den högra. Hur många tror ni skulle klicka joo på den?

Jag tror att jag varit på ungefär två dejter i hela mitt liv. Båda orsakade enormt mycket nervositet, renodlad ångest, störtat självförtroende, hyperventilering. Ingendera resulterade i något desto mer. Ni förstår min inställning.

MÅSTE

4 reaktioner på ”MÅSTE

  1. Vad ÄR ens Tinder? En dejt-app? I fråga ”Att tindra eller icke tindra?” svarar jag ”tindra”, men det är bara för att jag läser ”tindra” som ”glittra, glimma, stråla, skimra” – och sånt är ju vackert!

    P.S. Dejter är för mesar. Vi har ingen riktig dejtingkultur här i Finland, så varför underkasta sig detta konstlade begrepp? En kan ju träffa folk på kaffe bara, då blir det mycket mindre press :)

    1. Har du missat Tinder? Det är appen som revolutionerade tillgången till one-night-stands, t.o.m. i Skandinavien! Nej men alltså, i princip är det en dejt-app var man får klicka jo eller nä, på basen av förnamn, några utvalda bilder samt gemensamma intressen och/eller vänner (information från FB). Ytterst ytligt, men ytterst enkelt. När man klickat jo, och motparten också klickat jo på dig, då kan man börja chatta och vice versa. Har du swipeat bort någon kommer denna aldrig veta om det. Har för mig att språngbrädan var den liknande, gayvänliga appen Grindr.

      Dejter är bara jobbiga och enerverande, säger jag med min enorma erfarenhet. Även om det bara handlar om kaffe!

      1. Aj sidu, nu då du säger det så ringer nog hågkomstens klockor någonstans i skallen! Jag har för mig att jag har varit närvarande då någon sysslat med att säga ”ja” eller ”nej” (oftast det senare) till människor. Känner du att du vill vara del i detta svepande? Då kan du ju för all del installera appen. Själv skulle jag inte vilja vara delaktig, då det – som du skriver – är så väldigt ytligt och jag försöker komma ifrån yta i relationer. Men alla med sitt, ingen ska döma eller dömas!

      2. Det är en svår fråga, för som du säger (och som mitt förnuft säger) så är det ju lite mjää. Men icke-förnuftet är ju alltid nyfiken på såna saker. Ska undvika tills vidare!

Kommentera

