Blablabla

Kulturveckan förlöper fint. Markus Krunegårds spelning var guld. Inhandlade förstås skiva med personlig signering och allt det där. Igår var jag och tittade på såväl improdans som konst, deltog i bingo och såg sen en till spelning. Imorgon går jag förhoppningsvis på teater. Måndag betyder spelning igen. Jeje.

Jag försöker hitta mitt gamla jag, den gamla spontana konstnärssjälen som var passionerad i veckor (och tappade bort sig i månader, kändes det som). Bränner rökelse som jag hittar i gamla lådor, plöjer fram gamla skissblock och lyssnar uteslutande på vinylskivor. Försöker hitta dom där finaste bilderna, fotografierna, vykorten och tidningsurklippen som jag så tyckte om att pryda väggen med. Tar fram vattenfärger, hittar olika sorters penslar i separata lådor och återupplivar uttorkade bläckflaskor, akrylfärger, nagellack. Nu ska jag dyka in i min hjärna igen, eller bara täcka den med ett lapptäcke av krackelerade färger. Lyssnar mycket på vissa låtar och tänker på mänsklig värme. Dricker tekopp efter tekopp, bryter chokladbit efter chokladbit.

Okej det låter som mitt tonårsjag. Återkommer med en drös tonårsbilder när jag vågat gå igenom dem.

Photo 44
Tonårsaktig webcamKata, 20 år
101014
Tonårsaktig webcamKata, 24 år
Blablabla

2 reaktioner på ”Blablabla

  1. Ditt tonårsjag var också ett fantastiskt jag. Ser fram emot bilderna! Och vad roligt att du sparkar igång kreativiteten igen, heja på det! Jag skrev en dikt på tåget norrut, den första på länge kändes det som. Det var trögt, men jag var envis.

    1. Man måste vara lite envis ibland, för att kranen ska öppnas. Hejar på dig med! Tonårsjaget har många ansikten, och man minns ju kanske väldigt selektivt. Men sist och slutligen är jag ju det jaget lika mycket som jag är mitt 24-årsjag. Naturligtvis.

Kommentera

