Tankebanor

Med morgondimman hängande utanför och den kliniska inomhusluften i näsborrarna går jag fram med små steg. Heltäckningsmattan är säkert rutten inuti, men vem ser nu det då den är brun från förr. Dammsugarens munstycke har uppgraderats med hjul, så att städningen ska rulla bättre. Bakgrundssorlet från frukostätande resenärer är ersatt av Blue Christmas i dovt brus. Jag tänker mig se parkerade amerikanare på andra sidan de enorma fönstren, istället för enorma flygplan. Färgen på bänkarna ändras från brunt till rött, omgivningen fick ett gulaktigt filter över sig och jag tänker mig ha en uniform, nej, klänning, i pastellfärg. Dammsuger på en stängd diner för 30 år sedan. Tanken går vidare till Twin Peaks.

*

För tillfället jobbar jag inte, utöver examensarbetet, vilket är en otrolig lättnad.

Tankebanor

Kommentera

