Mitt kylskåp hånar mig.

Samhällsmåttet är lååångt långt borta just nu. Jag kröp till kojs någon gång vid 8 i morse och kom mig upp ur sängen igen typ 12 timmar senare. Mail och samtal kan alltid tas om hand i sängen, märk väl. När klockan närmade sig 1, kände jag att nej helvete, något måste man ju äta, utöver ett par rader ur en chokladplatta jag fick levererad till dörren. Kylskåpet rent av hånar mig, ”suck my dick int finns här något att se”. Det tar mig många långa suckar och några yllåtar på Youtube innan jag knäcker kylskåpets synvilla och börjar tillreda en soppa. Utan att ha smakat på skapelsen innan jag lägger upp den i en skål litar jag löjligt mycket på intuition. Slutligen har jag kreerat något helt sjukt stydigt alldeles i misstag, av just ingenting. Får lust att skapa ett infoblad med mina bästa, fulaste och billigaste recept. Ja! Kanske smakstyrkan tar kål på mig så jag lyckas lägga mig lite tidigare den här gången. Hejdå.

Mitt kylskåp hånar mig.

Kommentera

