Kontaktannonser

Jag lovade någon i något skede att komponera egna kontaktannonser. Dom blev nog inte riktigt lika bra, alldeles för verklighetstrogna, och som slutkläm något som nästan låter halvseriöst.

1. Nihilistisk kvinna söker konstnärlig själ för gallerisällskap o.d.

2. Desperat (sunkig) hemmafru önskar matglad partner för goda stunder tillsammans.

3. 21-årig passionerad kulturtant (parkkemist) söker 20-27-årig intelligent man för eventuellt sällskapande. Är du jordnära, lagom snäll, har fantastisk pessimisthumor och/eller är överambitiös latmask som jag, tveka inte att taga kontakt. Du får gärna vara hurtig & snygg också. (Skägg kan anses som ett plus.)

Kontaktannonser

10 reaktioner på ”Kontaktannonser

  1. gamylen skriver:

     SAAAATAN I BLADSPENATEN!!  Jag är för gammal…  38.  Men mycket barsnlig för åldern…..  skägg går att fixa, tar förståss en tid.  
    I detta skede, är jag bara intresserada v galenskap, inte sällskapande. 
    Hurtig och snygg e jag ju….     =)     

  2. kata747 skriver:

    Kära gamyl, tack för ditt svar, men du kvalade inte till andra skedet. Jag är nihilistisk även gällande hela kontaktannonsbefarandet, så inga hårda känslor här inte, eller hur :-D

  3. Lustmord skriver:

    Pessimisthumor har jag nog aldrig stött på, är inte det lite självmotsägande? Pessimism brukar väl åtföljas av mungipor nåntans nere vid skoskaften.

  4. Ileea skriver:

    Jag diggar den första kontaktannonsen, men tycker ju inte att du är så nihilistisk och pessimistisk som du beskriver dig själv. Fast det kanske bara är jag som har fel? Om jag skulle skriva en kontaktannons å dina vägnar så skulle jag skriva:
    "Söt och intelligent konstnärssjäl med hippie-tendenser söker sällskap för konserter och utställningar, eller för enkla sent-om-natten-samtal. Mina intressen är bland annat LP-skivor, gif-animationer, loppisväskor och 70-talsgardiner. Om du är en likasinnad, eller totalt oliksinnad men intressant ändå, ta kontakt! Freaks undanbedes."
    Tror du att du skulle få napp med den? :-D

  5. Fingerbang skriver:

    JAG GILLAR OCKSÅ LP-SKIVOR, LOPPISVÄSKOR OCH 70-TALSGARDINER, KANSKE VI ÄR SOULMATES?

  6. kata747 skriver:

    Lustis – Jag vet nog inte riktigt vad jag menar. Jag återkommer till det :-D

    Ileea – Jag är nog inte så nihilistisk längre, fast rätt så smygcynisk. Tur om det inte märks ;-) Din kontaktannons är ju helt superb!!! Tack!

    Dumle – Jee?

    Fingerbang
    – OMG! Kanske vi är! Du har bra smak ;-)

  7. Ileea skriver:

    Okej, lite cynisk kanske du är, men tur nog så har du ju fjantigt positiva vänner (för det mesta i alla fall) så du får lite optimism-injektioner ;-) Sålänge du inte blir cynisk på heltid så är det lugnt!

Lämna en kommentar